Ova je publikacija ostvarena uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.
Osnovnoj školi Bedekovčina dodijeljena Erasmus akreditacija!
S velikom radošću i zadovoljstvom smo primili obavijest da je Agencija za mobilnost i programe EU na temelju Odluke o dodjeli Erasmus akreditacija u području odgoja i općeg obrazovanja u okviru Poziva na podnošenje prijedloga za 2022. za program Erasmus+, prihvatila našu prijavu te našoj školi dodijelila Erasmus akreditaciju za odgoj i opće obrazovanje!
Akreditacija se dodjeljuje za razdoblje od 1. veljače 2023. do 31. prosinca 2027. godine.
Dobivanje Erasmus akreditacije znači da je prepoznata naša strategija za srednjoročnu i dugoročnu internacionalizaciju i modernizaciju predstavljanjem Erasmus+ plana. Erasmus akreditacija ima brojne prednosti, od kojih je najznačajnija stabilni izvor financiranja za cijelo vrijeme trajanja akreditacije. Ugrubo, u sljedećih (gotovo) pet godina predviđeno je 12 grupnih inozemnih mobilnosti učenika, u kojima će sudjelovati više od 50 učenika naše škole, te ukupno 39 mobilnosti djelatnika (kao pratnja učenicima + individualne mobilnosti stručnih usavršavanja).
Također, ocijenjeno je da su i da će se tijekom navedenog razdoblja ispunili i ispunjavati Erasmus+ standardi kvalitete koji određuje način organiziranja međunarodne aktivnosti opisane u planu, a kako bi se zajamčila kvaliteta mobilnosti s obzirom na niz tema (upravljanje, podrška sudionicima, očekivani rezultati, priopćavanje rezultata…). Sama akreditacija daje organizacijama mogućnost veće autonomije kod osmišljavanja i realizacije svih aktivnosti vezanih za projekte u tom razdoblju.
Osnovni ciljevi našeg Erasmus plana i strategije je, kroz KA 1 aktivnosti (mobilnost i stručno usavršavanje djelatnika, ali od ove godine i mobilnost učenika i djelatnika prema partnerskim školama u inozemstvu) su:
1.) Podizanje razine motiviranosti, uspješnosti i izvrsnosti u izvođenju svih oblika nastave kroz primjenu suvremenih, inovativnih metodičkih i didaktičkih pristupa;
2.) Ulaganje u vještine nošenja s neprihvatljivim oblicima ponašanja i konfliktima u razredu/školi, poboljšanje psihosocijalne klime u školi.
Ostvarena prva mobilnost u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije, Firenca, Italija
Učiteljica razredne nastave u produženom boravku, Maja Gulija, sudjelovala je od 1. do 6. travnja 2024. na mobilnosti/tečaju u Firenci pod nazivom "Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers". Tečaj je bio organiziran od strane Europass Teacher Academy.
Na tečaju je sudjelovalo ukupno 13 učitelja iz različitih odgojno-obrazovnih ustanova Estonije, Njemačke, Norveške, Španjolske, Malte i Bugarske, većinom učitelji/ce iz srednjih i osnovnih škola, ravnateljice osnovnih škola, institucija koje se bave edukacijama u obrazovanju te s fakulteta. Svi sudionici bili su zainteresirani za sadržaj tečaja te su rado razmjenjivali vlastita znanja i iskustva
Sadržaji su prezentirani kroz teorijski dio uz razmjenu ideja praktičnog rada s učenicima. Pojam stres predmet je brojnih istraživanja koja se sve više provode jer je stres postao svakodnevnim dijelom našeg života. Djeca se već od rane dobi susreću s različitim izvorima stresa (privikavanje djeteta na obavljanje nužde, proces učenja govora, polazak u školu, odvajanje od roditelja, učenje čitanja…).
Učiteljsko zanimanje jedno je od najljepših, ali ujedno i među najstresnijim i najizazovnijim zanimanjima.
Ovaj tečaj osmišljen je upravo kako bi učiteljima pružio učinkovite alate i strategije za suočavanje s vlastitim stresom i stresom svojih učenika. Kroz praktične aktivnosti, sudionici su naučili kako poticati vlastitu dobrobit i održati povoljnu klimu u svojoj učionici. Polaznici su imali priliku upoznati najkorisnije tehnike opuštanja koje se mogu koristiti u učionici i izvan nje.
Tijekom tečaja polaznike se poticalo na razvijanje otpornosti te poboljšanje svoje emocionalne inteligencije kako bi se bolje nosili sa stresnim situacijama na radnom mjestu i u školskom okruženju. Pomoći učenicima da se nose sa školskim stresom i razumijevanje tehnika opuštanja za učitelje i učenike pridonosi uspjehu u obrazovanju.
Maja Gulija, mag.prim.educ.
Ostvarena druga mobilnost u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije, Budimpešta, Mađarska
Djelatnica Osnovne škole Bedekovčina, Marica Celjak, vjeroučiteljica izvrsna savjetnica, sudjelovala je od 8.4. –13.4. 2024. na mobilnosti/tečaju u Budimpešti pod nazivom „Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools“.
Na tečaju je sudjelovalo 6 učitelja iz različitih odgojno - obrazovnih ustanova Italije, Mađarske i Palestine. Tečaj su vodili stručnjaci Menyhei Zsófia i Szőke Johanna, a težište je bilo na istraživanju kako mobilni uređaji poput tableta i pametnih telefona mogu biti integrirani u nastavne procese kao snažni edukacijski alati. Sudionici su se angažirali u nizu aktivnosti koje su poticale kreativnost, interakciju i razmjenu ideja.
Tijekom intenzivnih radionica i diskusija, imala sam priliku surađivati sa stručnjacima iz područja edukacijske tehnologije te razmijeniti iskustva i perspektive s kolegicama iz Italije, Palestine, Mađarske... Ovaj bogati interkulturalni doživljaj dodatno je obogatio moju profesionalnu i osobnu perspektivu. Iz Budimpešte sam se vratila obogaćena novim znanjem i inspiracijom, spremna primijeniti stečene spoznaje na nastavi Katoličkog vjeronauka ali i podijeliti naučeno sa kolegicama i kolegama u školi ali i šire (ŽSV, mrežne stranice, portali).
U današnjem digitalnom dobu, integracija mobilnih uređaja poput tableta i pametnih telefona nastavu čini dinamičnijom, ekonomičnijom i bližom novim generacijama. S njihovom širokom dostupnošću i raznolikim funkcionalnostima, ti uređaji postali su neprocjenjivi alati za olakšavanje iskustava učenja. Tijekom tečaja istraživali smo razne načine na koje se mobilni uređaji mogu koristiti kao obrazovna pomagala, prilagođavajući se različitim potrebama učenika. Također smo i promišljali o etičkim pitanjima korištenja AI u nastavi te kako učenike odgajati da odgovorno koriste AI ali i ostale digitalne mogućnosti. Tečaj su vodile Menyhei Zsófia i Szőke Johanna. Potaknule su nas na korištenje sustava za upravljanje učenjem (LMS-ova) i raznovrsnih Google aplikacija.
Koristili smo platforme poput Learning Appsa, Quizizza, GooseChasea, a ja sam sudionicima predstavila Actionbound i Blooket. Izrađivali smo konkretne materijale za nastavu, od prezentacija preko kvizova, interaktivnih slika … Genially je bio alat koji sam koristila i ranije tako da sam sudionicima pokazala kako pomoću njega gemificirati obrazovni proces.
Koristili smo i alate poput Mentimetera i Canve, koji osnažuju odgojitelje da potiču kreativnost i suradnju u virtualnom razredu. Koncept obrnutog učenja ilustrirali smo putem Edpuzzlea, a kolegica iz Itallije je predstavila JeopardyLabs…Analizirali smo online učenje: sinkrono nasuprot asinkronom.
Integraciju AI tehnologija u nastavu vježbali smo i na ChatGPT-u i Geminiju s naglaskom na generiranju teksta i personaliziranim uputama, a izrađivali smo i prezentacije koristeći AI. Jedan od zadataka bio je i napraviti usporedbu između ChatGPT-a i Geminija na primjeru kreiranja i prevođenja teksta te generiranju slika.
Uloga AI-a u promicanju autonomije učenika i olakšavanju formativnog i sumativnog vrednovanja dodatno je pojašnjena, uz rasprave o individualiziranim putovima učenja te ravnoteži između formativnih i sumativnih metoda procjene. Svakodnevne aktivnosti završavali smo raznim kvizovima kojima smo provjeravali usvojenost dnevnih aktivnosti ali poznavanje kulture zemlje sudionice koja je za taj dan pripremila kviz o svojoj domovini.
Tijekom popodnevnih aktivnosti imali smo se priliku družiti i sa sudionicima drugih tečajeva te sam tako stekla široku mrežu novih poznanstava koji će , nadam se rezultirati nekom suradnjom poput mobilnosti učenika ili „job shadowinga“.
Svakako preporučujem svima da sudjeluju na ovoj ali i mnogim drugim edukacijama u sklopu Erasmus programa.
Marica Celjak, vjeroučiteljica izvrsni savjetnik
Pripremni osjet Osnovnoj školi Bršljin (Osnovna šola Bršljin, Novo mesto)
U okviru prediviđenih aktivnosti unutar prve godine Erasmus akreditacije, učiteljice Marica Celjak i Danijela Paradi sudjelovale su u pripremnom posjetu Osnovnoj školi Bršljin (Osnovna šola Bršljin) u Novom mestu, Slovenija. Pripremni posjet se odvijao 17. i 18. travnja 2024. godine te je bio ključan korak u organizaciji aktivnosti za učenike tijekom razdoblja mobilnosti grupe učenika i učitelja naše škole koja će se realizirati od 20. do 24. svibnja.
Tijekom pripremnog posjeta održani su sastanci s ciljem planiranja aktivnosti predstojeće grupne mobilnosti učenika i učitelja, koji će osigurati strukturiranje njihovog angažmana i podršku tijekom cjelokupnog procesa.
Nadalje, pronađen je i dogovoren adekvatan smještaj za učenike i učitelje te je dogovoren raspored obroka, pri čemu će doručak i večera biti organizirani u smještaju, dok će užina i ručak biti osigurani u Osnovnoj školi Bršljin.
Važno je istaknuti da je osobni kontakt s koordinatoricom projekta i učiteljicama Osnovne škole Bršljin odigrao ključnu ulogu u definiranju detaljnog plana aktivnosti. Iako su online sastanci s ravnateljicom prethodili ovom posjetu, osobni kontakt omogućio je preciznije dogovore i bolju koordinaciju.
Ovaj pripremni posjet nije samo korak u organizaciji mobilnosti, već je i prilika za razmjenu ideja, iskustava i kulture između škola i nastavnika. Takve inicijative ne samo što unaprjeđuju obrazovanje naših učenika, već i grade mostove između različitih zajednica, potičući razumijevanje i međusobno poštovanje.
Marica Celjak, vjeroučiteljica izvrsni savjetnik
Nositelj Erasmus akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja (za razdoblje od 1.2.2023. - 31.12.2027.)
Erasmus+ KA 1:
"Kroz različitost do izvrsnosti"
"Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!"
Erasmus+ KA 229:
''Budi rješenje - recikliraj!''
Erasmus+ KA 210:
Poštovani roditelji, dragi učenici!
Ovdje se nalaze sve novosti i dostupne informacije o upisima u srednju školu te zanimanjima koja nude određene srednje škole.
Odluka o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2023./2024.
Viber info-kanal o upisima u SŠ
UPUTE za TEAMS (pdf)
Virtualne učionice, 2021./2022. - predmetna nastava
Virtualne učionice - razredna nastava i ostalo, 2021./2022.
1. - 4. r - HRT 3 program
Dopunska nastava OŠ Bedekovčina
Dodatna nastava OŠ Bedekovčina
Vrednovanje i ocjenjvanje, nastava na daljinu - MZO
Teams aplikacija:
GSM - Google play
Tableti - imaju instalirano
Učenici koriste svoje AAI podatke.
PREVENTIVNI MATERIJALI I
PSIHOSOCIJALNA PODRŠKA
Ukoliko je Vama i/ili Vašem djetetu potrebna psihosocijalna podrška, možete je potražiti na sljedećim poveznicama:
Društvo psihologa Krapinsko - zagorske županije
Poliklinika za zaštitu zdravlja djece i mladih Grada Zagreba
''STELLA'' - mobilna aplikacija namijenjena mladima 11 - 18 godina i njihovim roditeljima/skrbnicima, usmjerena na promociju i prevenciju mentalnog zdravlja mladih
Centar za rehabilitaciju ERF-a
RED BUTTON - MUP, online prijava nasilja na štetu djece
Za sva pitanja, podršku i pomoć, unutar Škole, možete se obratiti djelatnicama stručne službe na:
osb-pedagog@kr.t-com.hr (pedagoginja), TEL: 588-204
socijalni-pedagog@os-bedekovcina.skole.hr (socijalna pedagoginja) TEL: 588-203
Poštovani roditelji,
s obzirom na smjernice MZO-a (https://mzo.gov.hr/vijesti/smjernice-osnovnim-i-srednjim-skolama-vezano-uz-organizaciju-nastave-na-daljinu-uz-pomoc-informacijsko-komunikacijske-tehnologije/3585), molim vas da redovito pratite stranice OŠ Bedekovčina i da postupate prema objavama ili uputama razrednika.
Unaprijed zahvaljujem!
Zbog povećanog interesa javnosti i medija, Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za javno zdravstvo svakoga dana na svojim mrežnim stranicama objavljuju najnovija saznanja u vezi coronavirusa. S obzirom na epidemiološku situaciju, informacije i preporuke se mogu realtivno brzo promijeniti, stoga molim pratite web stranice HZJZ-a (www.hzjz.hr) i Ministarstva zdravstva na kojima se svakodnevno objavljuju ažurirani podaci vezano uz coronavirus, kao i mjere prevencije, koje ćemo i mi redovito ažurirati:
https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/koronavirus-najnovije-preporuke/
https://zdravstvo.gov.hr/koronavirus-i-mjere-prevencije/4952
https://www.hzjz.hr/medunarodna-istrazivanja/koronavirus-najnoviji-podatci/
https://www.koronavirus.hr/sto-moram-znati/8
Poštovani roditelji,
sve novosti i nformacije vezane za oraganizaciju rada u 2019./2020. školskoj godini, provođenju cjelovite kurikularne reforme, udžbenicima i ostalome, možete pronaći na ovom mjestu.
http://os-bedekovcina.skole.hr/roditelji/_kolska_godina_2019_2020_novosti_i_obavijesti
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |