Tečaj “Inovativni pristupi u poučavanju” praktičan je vodič koji pomaže poboljšati kvalitetu i učinkovitost obrazovnog procesa u svakoj učionici. Tijekom pet dana sudjelovala je na jedanaest modula.
- Modul 01 – Vještine 21. stoljeća
- Modul 02 – Kritičko i kreativno mišljenje, kako se ono može razviti?
- Modul 03 – Učenje na temelju upita, Učenje zasnovano na zadacima
- Modul 04 – Gamifiranje učionice
- Modul 05 – Korištenje online aplikacija u učionici
- Modul 06 – Mješovito učenje – Preokrenuta učionica
- Modul 07 – Prilagodba nastavnih materijala potrebama različitih razreda
- Modul 08 – Metakognicija – poučavanje učenika učenju
- Modul 09 – IKT kao alat za razvoj kreativnosti i kritičkog mišljenja
- Modul10 – Digitalno pripovijedanje
- Modul 11 – Suvremeni trendovi u formativnom ocjenjivanju
Tečaj je bio kombinacija teorije i praktičnih aktivnosti, a predavačica Denisa Muchova ga je bazirala na elementima igrifikacije te i na taj način su sudionici dobili uvid u mogućnosti korištenja igre u nastavnom procesu i osvijestili koje sve dobre strane za učenike i njihov školski uspjeh ima učenje bazirano na igri (game based learning). Sudionici su aktivno bili uključeni u aktivnosti kako bi povećali svoje kompetencije. Sesije su bile radionice ili rasprave i uključivale su brainstorming, analizu, rješavanje problema, igru uloga, te razne igre kako digitalne tako i one koje su bazirane na već poznatim društvenim igrama ali u kontekstu nastave. U grupnom radu koji je bio dio svakoga modula polaznici su na temelju teorije osmišljavali vlastite zadatke za učenike, razne igre i planove lekcija i na taj način stjecali nove vještine i znanja. I opet se pokazalo da se najbolje uči “radeći” kroz različite suradničke i reflektirajuće aktivnosti.
Zahvaljujući tečaju učiteljica je:
- poboljšala vještine korištenja različitih inovativnih metoda i tehnika poučavanja koji su usmjereni na učenika, potiču rješavanje zadataka u stvarnom svijetu i razvijaju transverzalne kompetencije
- povećala vještine korištenja otvorenih i digitalnih resursa u smislu unapređivanja nastave korištenjem IKT -a
- proširila znanja o metodama i postupcima koji pomažu razvoju kreativnosti, kritičkog mišljenja, metakognicije i drugih ključnih kompetencija kroz inovativne nastavne metode
- usavršila znanja o tome kako motivirati, usmjeravati i učinkovito ocjenjivati kako bi se smanjila niska postignuća u osnovnim kompetencijama
- upoznala kolege različitih nacionalnosti unutar EU-a
- u radu na zajedničkim aktivnostima pokazalo se da učitelji uz međusobno poštivanje, međukulturnu svijest i zajedničke odgojne i obrazovne vrijednosti vrlo brzo postaju uspješni suradnici i prijatelji
- poboljšala komunikacijske vještine, kompetencije stranih jezika (engleski jezik ali češki) i proširila stručni rječnik
Smatra da je važno istaknuti dogovorena buduću međunarodnu suradnju putem nekih novih e-Twinning ili Erasmus projekata koji uključuju aktivan rad učenika škole. Uz redovna predavanja, polaznici su imali priliku upoznati i povijest i kulturu grada Praga. Tečaj je tek jedan od dijelova projekta, početkom školske godine započinje razdoblje primjene naučenog u školi i dijeljenje naučenog s kolegicama i kolegama kako u školi tako i šire.
11.11.2021. Vjeroučiteljica Marica Celjak održala je predavanje na Učiteljskom vijeću o sudjelovanju na tečaju :Inovative Aproaches to Teaching__
Obilježili smo Svjetski dan igre, ali i TJEDAN IGRE -2.veljače smo proveli u igrama po izboru učenika , dok je zapravo cijeli tjedan posebno posvećen nastavi baziranoj na igri kako u motivacijskom dijelu sata tako i kod ponavljanja i vrednovanja nastavnih sadržaja. Nastavnici su koristili digitalne alate kao što su Quizziz, Wordwall, Kahoot.IT! Learning apps, Blooket....a na satovima Engleskog jezika , Katoličkog vjeronauka i prirode učenici su rješavali zadatke oblikovane kao "potraga za balagom " gdje su učiteljice koristile aplikaciju "Actionbound".
Igra u nastavi-istraživanje ŽSV 28.2.2022.
KORIŠTENJE I UČINKOVITOST IGRE U NASTAVI –istraživanje o korištenju i učinkovitosti igre u nastavi u sklopu Erasmus+ KA1 projekt "Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!"
Tijekom posljednjih nekoliko godina koncept igrifikacije je, zbog svog utjecaja na motivaciju i angažman učenika, privukao veliku pažnju znanstvenika i učitelja. Ovaj obrazovni pristup, koji uključuje mehanike igara koje se primjenjuju u nastavnom radu, uglavnom je istražen u kontekstu visokog obrazovanja dok su istraživanja povezana s nižim razinama obrazovanja rijetka. U radu su prikazani rezultati anketnog istraživanja provedenog među 48 vjeroučitelja osnovnih i srednjih škola ŽSV Krapinsko-zagorske županije.
Nakon što sam prošle školske godine među (2020/21 ) vjeroučiteljima napravila inicijalno istraživanje o korištenju igre u nastavi i održala on line interaktivno predavanje ove školske godine (2021/22) sam napravila kontrolno istraživanje kako bih utvrdila u kojoj mjeri nakon predavanja nastavnici koriste igru , u koje svrhe i koji su benifiti njenog korištenja.
Istraživanje koje sam provela potvrdilo je da su nakon predavanja vjeroučitelji osvijestili važnost korištenja igre u nastavi te u većoj mjeri koriste digitalne igre u nastavi, uvode nove digitalne alate , koriste elemente igre (igrifikaciju ) u osmišljavanju nastave, Učitelji igru u nastavi najviše koriste više puta tjedno. Učiteljima su se sljedeće igre pokazale učinkovitima u razrednoj nastavi: igre asocijacija, igre riječima, natjecateljske igre, križaljke …Interesantno je da su u ovom istraživanju osim Kahoota i Wordwalla koji su najčešće korišteni prema istraživanju prošle školske godine sada ispitanici navodili i mnoge druge alate ,a posebno su istaknuli kreiranje potrage za blagom kao vrlo učinkovitog načina učenja, Učitelji igre najviše koriste u uvodnom i završnom dijelu sata. Također učitelji u većoj mjeri samostalno stvaraju igre i zadatke za vrednovanje koji imaju elemente igre. Istraživanja motivacijske uloge igre u nastavi pokazuju da igra kao metoda poučavanja ima mnogo prednosti :aktivnost djece u igri veća je nego u drugom obliku učenja; igra povećava motivaciju, interes, izaziva veću pažnju, te učenje čini zanimljivijim nego drugi način rada;igre se mogu primijeniti s učenicima različitih uzrasta i različitih sposobnosti, ali se pokazalo da su posebno korisne za djecu koja se ne mogu iskazivati, djecu iz deprimiranih socijalnih sredina ili onu koja imaju neke druge poteškoće. Ispitanici se u visokom postotku slažu s učincima i utjecajima igrifikacije na motivaciju te angažman učenika, koji predstavljaju prednosti igrifikacije.
objavljeno:3.3.2022.
Četvrta mobilnost u okviru Erasmus+ projekta OŠ Bedekovčina,
“Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!” (13.9.2021. – 18.9.2021., Firenca, Italija)
U razdoblju od 13. do 18. rujna 2021. godine učiteljica razredne nastave Lorena Videk sudjelovala je na mobilnosti/tečaju „Dijete na prvom mjestu: Montessori, sustav Reggio Emilia i suvremeni pristupi predškolskom odgoju“, („The Child First: Montessori, Reggio Emilia System and Contemporary Approaches to Pre-School Education“), Firenca, Italija, a u sklopu Erasmus + KA1 projekta naše škole “Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!”.
Tijekom ovog tečaja polaznici su imali prilike otkriti najrelevantnije obrazovne pristupe za djecu koji su se pojavili u Europi od 20. stoljeća nadalje. Na interaktivan način se, uz predavačicu Cristinu Salvatori, raspravljalo o metodi Marije Montessori i Lorisa Malaguzzija Reggio Emilia pristupa. Predavanja su uključivala usporedbu različitih teorija i uključivanje sudionika u aktivno razmišljanje o njihovom načinu poučavanja i važnosti da dijete bude protagonist njegova/njezinog razvoja. Dio tečaja bio je posvećen i metodi Bruna Munarija „Igra s umjetnošću“.
Konačni ishod svega je aktiviranje procesa učenja koji potiče na razmišljanje. Sudjelujući na radionicama vježbali smo kritičko i kreativno mišljenje, nadahnuti gore navedenim alternativnim metodama. Nezavisnost, sloboda i kreativnost usmjerena na dijete, poštovanje i globalni razvoj ključne su riječi tečaja.
učiteljica Lorena Videk
Peta mobilnost u okviru Erasmus+ projekta OŠ Bedekovčina“Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!” (14.3.2022. – 18.3.2022., Prag, Češka)
U razdoblju od 14. do 18. ožujka 2022. godine učiteljica razredne nastave Maja Čehulić sudjelovala je na mobilnosti/tečaju „Game-Based Learning and Gamification“, Prag, Češka, a u sklopu Erasmus + KA1 projekta naše škole “Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!”.
U sklopu tečaja sudionici su imali prilike otkriti praktične ideje te online digitalne aplikacije za poticanje obrazovanja. Naglasak je bio na poticanju kritičkog i kreativnog mišljenja kod učenika te kako isto razvijati kod njih. Polaznici tečaja imali su prilike koristiti razne igre i strategije pojedinih igara za poboljšanje učenja, a koje će kasnije moći primijeniti u svome radu. Također, naglasila se važnost učenja u prirodi te kako aktivno učiti uz pomoć igara na otvorenom.
DISEMINACIJA PROJEKTA
9.12. 2021. održan je Aktiv razredne nastave OŠ Bedekovčina na kojem je Marica Celjak vjeroučiteljica održala radionicu o korištenju igre i igrifikacije u nastavnom procesu , sudionicima je putem praktičnih zadataka pokazala naučeno na tečaju u Pragu u sklopu Erasmus+ projekta Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo! Sudionici su naučili kako koristiti Dixit karte,Plickers , Bookwidget, Genia.ly . U grupnom radu učili su kako motivirati učenike putem zabavnih pitanja koja traže povezivanje nastavnih sadržaja i razvijaju kritičko mišljenje, rješavali su problemski zadatak koji im je pokazao kako povezati matematiku i hrvatski jezik ili prirodu i društvo ili vjeronauk...Da je bilo korisno, poticajno i aktualno pokazala je evaluacija sudionika.
.
Diseminacija sadržaja i aktivnosti s mobilnosti „The Child First: Montessori, Reggio Emilia System and Contemporary Approaches to Pre-School Education“ („Dijete na prvom mjestu: Montessori, sustav Reggio Emilia i suvremeni pristupi predškolskom odgoju“)
Na 5. sjednici Učiteljskog vijeća održanoj 17. veljače 2022. godine preko Zoom platforme, učiteljica razredne nastave Lorena Videk, kolegicama i kolegama je prezentirala sadržaj tečaja „The Child First: Montessori, Reggio Emilia System and Contemporary Approaches to Pre-School Education“ na kojem je sudjelovala u Firenci (Italija) od 13. do 18. rujna 2021. godine.
Prilikom prezentacije sadržaja naglasak je stavljen na stjecanje znanja o Montessori metodi, Reggio Emilia pristupu te pozitivnom obrazovanju djece općenito. Kroz kratki pregled osnovnih značajki suvremenog pristupa predškolskom i ranom osnovnoškolskom obrazovanju konačni ishod svega bio je naglasiti nezavisnost, slobodu i kreativnost usmjerenu na dijete, poštovanje i globalni razvoj što su bile ključne riječi tečaja. Naš zadatak kao odgojno-obrazovnih djelatnika bio je potaknuti kritičko i kreativno razmišljanje te po mogućnosti procijeniti i integrirati elemente različitih pristupa u svoju školu.
Objavila: učiteljica Lorena Videk
23.2. 2022. održan je Aktiv JUP-a OŠ Bedekovčina na kojem je Marica Celjak vjeroučiteljica održala radionicu o korištenju igre i igrifikacije u nastavnom procesu , sudionicima je putem praktičnih zadataka pokazala naučeno na tečaju u Pragu u sklopu Erasmus+ projekta Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo! Sudionici su naučili kako koristiti Bookwidget, Genia.ly . Izrađivali su nastavne pripreme bazirane na igri s naglaskom na kreiranju "potrage za blagom"
http://www.vjeronauk.hr/novosti/pregled/odrzano-zsv-krapinsko-zagorske-zupanije-/2392
28. veljače 2022. održan je županijski stručni skup vjeroučitelja putem aplikacije Zoom. O izazovu u radu s vjeroučenicima u vrijeme pandemije, a kao dio naučenog u sklopu Erasmus+ projekta Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo! interaktivno predavanje:Igrifikacija nastave i pričanje priča održala je Marica Celjak vjeroučiteljica . Osim teorijskog dijela o „storytellingu“ i „igrifikaciji“ u nastavi predavanje je obuhvaćalo zadatke za sudionike stručnog skupa, gdje su se digitalni alati poput Padleta i Microsoft Formsa pokazali korisnima za zajedničke aktivnost, iznošenje mišljenja, a omogućili su i davanje povratne informacije. Tijekom predavanja vjeroučiteljica je nizom primjera pokazala kako u praksi primijeniti ove dvije metode u raznim etapama sata. Istaknula je prednosti, ali i izazove ovih metoda u radu s vjeroučenicima.Posebnu pažnju posvetila je formativnom i sumativnom vrednovanju na primjeru digitalnih alata koji koriste elemente igre, a omogučuju kvalitetno vrednovanje kao učenje i za učenje.
23.5. 2022. učiteljica Maja Čehulić je održala diseminaciju projekta na UV . Učiteljskom vijeću je prikazala prezentaciju pomoću koje je oprimjerila aktivnosti s tečaja. Sve je pozvala na radionicu koju će održati na Aktivu RN 2.6.2022.
IGRIFIKACIJA I UČENJE BAZIRANO NA IGRI
AKTIV RAZREDNE NASTAVE – 2. lipnja 2022.
DISEMINACIJA MOBILNOSTI U SKLOPU ERASMUS+ PROJEKTA „ŠKOLA JE FORA –
ZAIGRAJMO SE I UČIMO!”-učiteljica Maja Čehulić je održala radionicu o naučenom na mobilnosti u Pragu. Prezentaciju možete vidjeti u prilogu.
DISEMINACIJA NA MREŽAMA
-PORTAL ZA ŠKOLE ( CARNET) https://www.skole.hr/treca-mobilnost-u-okviru-erasmus-projekta-skola-je-fora-zaigrajmo-se-i-ucimo/
https://www.skole.hr/zavrsetak-erasmus-projekta-skola-je-fora-zaigrajmo-se-i-ucimo/
-OPČINA BEDEKOVČINA https://www.bedekovcina.hr/treca-mobilnost-u-okviru-erasmus-projekta-skola-je-fora-zaigrajmo-se-i-ucimo/
-PORTAL sjever.hr https://sjever.hr/2021/08/27/skola-u-bedekovcini-je-fora-treca-projektna-mobilnost-uciteljica-marica-celjak-u-pragu/
-EPALE https://epale.ec.europa.eu/en/content/school-cool-lets-play-and-learn
-EDUTORIJ https://t.co/bmvXvKzyTX
-TWITER https://twitter.com/MaricaXyz/status/1531009516942262276
-ŠKOLSKI PORTAL: https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/iz-ucionice/igrom-mastam-stvaram-i-znam/
-RADOVI 4.a (M.O.) http://stripos.hr/portfolio/5-medunarodni-festival-djecjeg-stripa-igre-za-djecu-u-stripu-2020-4-razred/
http://os-bedekovcina.skole.hr/razredi/cetvrti/4a
Diseminacija projekta na stručnom aktivu razredne nastave
Na stručnom aktivu razredne nastave OŠ Bedekovčina koji je održan 4. svibnja 2022. godine učiteljica razredne nastave Lorena Videk održala je radionicu s praktičnim aktivnostima kojima je pokazala naučeno na tečaju u Firenci u sklopu Erasmus+ projekta „Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!“ Sudionici su imali prilike iskušati se u gradnji Marshmallow tornja kroz zajedničku suradnju, izradi kalendara od suhog tijesta te aktivnostima pričanja zanimljivih priča kroz fantastične parove, preokrenute priče i pogrešne priče te se osvrnuti oko sebe i u sasvim običnim stvarima vidjeti neobično, kao što su na primjer aktivnost Što sve može biti krug? i oblikovanje različitih predmeta rukama.
Sve navedene aktivnosti moguće je implementirati u nastavni proces te potaknuti učenike na uspješnije usmeno i pisano izražavanje, razvijanje kreativnosti i likovnog izričaja te poticati sve više rad rukama koji opušta, razvija motoriku, vježba fokusiranost i poboljšava koncentraciju.
Objavila: učiteljica Lorena Videk
Šesta mobilnost u okviru Erasmus+ projekta OŠ Bedekovčina,
“Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!
U sklopu Erasmus+ projekta Osnovne škole Bedekovčina “Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!” učiteljica engleskog jezika Andrea Mokrovčak je sudjelovala na tečaju: „Creative methods of teaching with the use of digital technologies, indoor and outdoor activities, games, team work and peer learning in education for an education for environment and sustainable development and for a better integration of learners with different social and cultural background, including migrants“ (29.5 2022- do 4.6.22.) NIZOZEMSKA, ASSEN
Tečaj ima za cilj osposobiti i unaprijediti vještine i kompetencije polaznika kroz kreativno učenje kroz rad, praktične, interaktivne interdisciplinarne aktivnosti obuke korištenjem digitalnih tehnologija, umjetnosti, aktivnosti na otvorenom, igara, timskog rada, vršnjačkog učenja i projektne metode. Tečaj je namijenjen obrazovanju odraslih, stoga se fokusira na razvoj kompetencija i vještina polaznika (npr. vještina vezana za poučavanje/osposobljavanje, soft skills itd…
Tijekom 42 sata teorijskih i praktičnih predavanja sudionice iz škola diljem EU su stekle znanja i vještine u korištenju neformalnih metoda poučavanja u formalnom obrazovanju, upravljanju projektima, razvijanju iskustvenog učenja kod učenika kroz aktivnosti na otvorenom, razvijanju komunikacijskih, liderskih, poduzetničkih i timskih kompetencija, kvalitetnom osobnom ispunjavanju i razvoju u cjeloživotnom učenju.
7.srpnja 2022. o naučenom na tečaju Andrea Mokrovčak je izvjestila članove Učiteljskog vijeća.
AKTIV JEZIČNO_UMJETNIČKOG PODRUČJA – 12.9. 2022.
DISEMINACIJA MOBILNOSTI U SKLOPU ERASMUS+ PROJEKTA „ŠKOLA JE FORA –
ZAIGRAJMO SE I UČIMO!”-učiteljica Engleskog jezika je održala radionicu o naučenom na mobilnosti u Asennu.