2024-04-17 08:03:42

Ostvarena druga mobilnost u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije, Budimpešta, Mađarska

Djelatnica Osnovne škole Bedekovčina, Marica Celjak, vjeroučiteljica izvrsna savjetnica, sudjelovala je od 8.4. –13.4. 2024. na  mobilnosti/tečaju u Budimpešti pod nazivom  Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools.
Na tečaju je sudjelovalo 6 učitelja iz različitih odgojno - obrazovnih ustanova Italije, Mađarske i Palestine. Tečaj su vodili stručnjaci Menyhei Zsófia i Szőke Johanna, a težište je bilo na istraživanju kako mobilni uređaji poput tableta i pametnih telefona mogu biti integrirani u nastavne procese kao snažni edukacijski alati. Sudionici su se angažirali u nizu aktivnosti koje su poticale kreativnost, interakciju i razmjenu ideja.

 

Više pod "opširnije".

Tijekom intenzivnih radionica i diskusija, imala sam priliku surađivati sa stručnjacima iz područja edukacijske tehnologije te razmijeniti iskustva i perspektive s kolegicama iz Italije, Palestine, Mađarske... Ovaj bogati interkulturalni doživljaj dodatno je obogatio moju profesionalnu i osobnu perspektivu. Iz Budimpešte sam se vratila obogaćena novim znanjem i inspiracijom, spremna primijeniti stečene spoznaje na nastavi Katoličkog vjeronauka ali i podijeliti naučeno sa kolegicama i kolegama u školi ali i šire (ŽSV, mrežne stranice, portali ).


U današnjem digitalnom dobu, integracija mobilnih uređaja poput tableta i pametnih telefona nastavu čini dinamičnijom, ekonomičnijom i bližom novim generacijama. S njihovom širokom dostupnošću i raznolikim funkcionalnostima, ti uređaji postali su neprocjenjivi alati za olakšavanje iskustava učenja. Tijekom tečaja istraživali smo  razne načine na koje se mobilni uređaji mogu koristiti kao obrazovna pomagala, prilagođavajući se različitim potrebama učenika. Također smo i promišljali o etičkim pitanjima korištenja AI u nastavi te kako učenike odgajati da odgovorno koriste AI ali i ostale digitalne mogućnosti. Tečaj su vodile  Menyhei Zsófia i Szőke Johanna.  Potaknule su nas na korištenje sustava za upravljanje učenjem (LMS-ova) i raznovrsnih Google aplikacija.
Koristili smo platforme poput Learning Appsa, Quizizza, GooseChasea, a ja sam sudionicima predstavila  Actionbound i Blooket. Izrađivali smo konkretne materijale za nastavu, od prezentacija preko kvizova, interaktivnih slika … Genially je bio alat koji sam koristila i ranije tako da sam sudionicima pokazala kako pomoću njega gemificirati obrazovni proces.
Koristili smo i alate poput Mentimetera i Canve, koji osnažuju odgojitelje da potiču kreativnost i suradnju u virtualnom razredu. Koncept obrnutog učenja ilustrirali smo putem Edpuzzlea, a kolegica iz Itallije je predstavila JeopardyLabs…Analizirali smo online učenje: sinkrono nasuprot asinkronom.

Integraciju AI tehnologija u nastavu vježbali smo i  na ChatGPT-u i Geminiju s naglaskom na  generiranju teksta i personaliziranim uputama, a izrađivali smo i prezentacije koristeći AI. Jedan od zadataka bio je i napraviti usporedbu između ChatGPT-a i Geminija  na primjeru kreiranja i prevođenja teksta te generiranju slika.
Uloga AI-a u promicanju autonomije učenika i olakšavanju formativnog i sumativnog vrednovanja dodatno je pojašnjena, uz rasprave o individualiziranim putovima učenja te ravnoteži između formativnih i sumativnih metoda procjene. Svakodnevne aktivnosti završavali smo raznim kvizovima kojima smo provjeravali usvojenost dnevnih aktivnosti ali poznavanje kulture zemlje sudionice koja je za taj dan pripremila kviz o svojoj domovini. 
Tijekom popodnevnih aktivnosti imali smo se priliku družiti i sa sudionicima drugih tečajeva te sam tako stekla široku mrežu novih poznanstava koji će , nadam se rezultirati nekom suradnjom poput mobilnosti učenika ili „job shadowinga“.
Svakako  preporučujem svima da sudjeluju na ovoj ali i mnogim drugim edukacijama u sklopu Erasmus programa.

Marica Celjak, vjeroučiteljica izvrsni savjetnik


Osnovna škola Bedekovčina